ΤΗΣ ΝΤΕΠΥΣ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ/aggelioforos.gr
Σωτήριοι αποδείχθηκαν τόσο οι Βαλκάνιοι όσο και οι Ρώσοι και οι Ουκρανοί τουρίστες τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν για τις επιχειρήσεις του τουρισμού στα τρία «πόδια» της Χαλκιδικής, αφού, όπως καταδεικνύουν τα μέχρι στιγμής στοιχεία, οι Ελληνες φέτος δεν έκαναν διακοπές. Η πτώση από την ελληνική αγορά ξεπερνάει και το 50%!
Ετσι μόνον μπορεί να εξηγηθεί και το στιγμιότυπο που εκτυλίχθηκε περί τα τέλη Αυγούστου σε ξενοδοχείο, στη δεύτερη χερσόνησο της Χαλκιδικής, με μια ρεσεψιονίστ να υποδέχεται πελάτισσα καλωσορίζοντάς την σε ξένη γλώσσα. «Συγγνώμη, δεν μιλάτε ελληνικά;», ρώτησε απορημένη η 40χρονη Θεσσαλονικιά που πέρασε το κατώφλι του ξενοδοχείου για να αναζητήσει δωμάτιο. Η απάντηση που πήρε την άφησε άφωνη: «Βεβαίως και μιλάω. Απλά νόμιζα ότι ήσασταν πελάτισσα»! «Μα, πελάτισσα είμαι...»(!), ανταπάντησε η 40χρονη, που γρήγορα κατάλαβε πως στη συγκεκριμένη περιοχή οι ξενοδόχοι έβλεπαν αυτό το καλοκαίρι τους Ελληνες πελάτες με το… κιάλι.
Φέτος τη Χαλκιδική την έσωσε η βαλκανική αγορά, η Σερβία, τα Σκόπια, η Βουλγαρία, η Ρουμανία αλλά και η Πολωνία και η Τσεχία και βεβαίως σημαντική άνοδο παρουσίασαν οι αφίξεις τόσο από Ρωσία όσο και από Ουκρανία. Στον αντίποδα βρέθηκαν οι χώρες της Κεντροδυτικής Ευρώπης, με σημαντική μείωση να καταγράφεται από τη γερμανική αγορά (20%), ενώ στα χειρότερα επίπεδα διαμορφώθηκαν οι αφίξεις τουριστών από τη βρετανική αγορά.
Οδικός προορισμός
«Η Χαλκιδική είναι ο πρώτος οδικός τουριστικός προορισμός στην Ελλάδα κι όπως φαίνεται έπειτα από μια διετία - τριετία θα επιστρέψουμε στη δεκαετία του '80, τότε που η Χαλκιδική υποδεχόταν τουρίστες οι οποίοι ταξίδευαν με αυτοκίνητο», επισημαίνει στον «ΑτΚ» ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος.
Εδώ και περίπου μια δεκαετία η Χαλκιδική αποτελεί αγαπημένο προορισμό για τους Βαλκάνιους, ενώ σήμερα έρχεται και η ρωσική αγορά, προκειμένου να διαμορφώσει ένα διαφορετικό τουριστικό χάρτη για την περιοχή. Σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, σημαντική ήταν η αύξηση τουριστών -σε ποσοστό 20%-25% μεσοσταθμικά- από Ρωσία και Ουκρανία μέσω tour operators ελληνικών συμφερόντων, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στις συγκεκριμένες χώρες κι έχουν ήδη ζητήσει κράτηση για περισσότερα κρεβάτια για την επόμενη χρονιά. Την ίδια ώρα Ρώσοι επιχειρηματίες δεν αφήνουν ανεκμετάλλευτες τις ομορφιές της Χαλκιδικής και επενδύουν σ' αυτήν αγοράζοντας ξενοδοχεία και μετατρέποντάς τα σε πολυτελείς πεντάστερες μονάδες. Ηδη στη Νέα Σκιώνη ξενοδοχειακή μονάδα έχει περάσει στα χέρια ρωσικών συμφερόντων και έχει μετατραπεί σε πεντάστερη, δυναμικότητας 35 δωματίων, μια δεύτερη στη Ν. Ποτίδαια έχει αγοραστεί από το Νοέμβριο του 2011, ενώ μια τρίτη, στα Ψακούδια, βρίσκεται στο στάδιο της ολοκληρωτικής ανακαίνισης και, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπεται να λειτουργήσει την επόμενη σεζόν, έχοντας στο δυναμικό της 100 δωμάτια και κέντρο χαλάρωσης και ευεξίας.
Πάντως, σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις, το 2012 δείχνει να κλείνει για τη Χαλκιδική με μια μείωση της τάξης του 10%-12% σε σχέση με το 2011, ενώ ακόμη μεγαλύτερη -στο 15%- αναμένεται να είναι η μείωση στον τζίρο των ξενοδοχείων.
Ανταγωνιστικό προϊόν
Οι διαπραγματεύσεις για το 2013 ανάμεσα στους μεγάλους tour operator και τους ξενοδόχους έχουν ξεκινήσει από τις ήδη εκπτωτικές τιμές που είχαν πάρει για την τρέχουσα σεζόν, οι οποίες ήταν μειωμένες κατά 10% μεσοσταθμικά. «Αυτό δείχνει ότι το ξενοδοχειακό προϊόν της Χαλκιδικής θα είναι ανταγωνιστικό και για την επόμενη χρονιά», προσθέτει ο κ. Τάσιος.
Ανταγωνιστές της Χαλκιδικής είναι η Ρόδος, η Κρήτη και η Κως, όπου, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, παρατηρείται μεγάλη ανισότητα στο πακέτο. «Στην Κρήτη, για παράδειγμα, οι τουρίστες που φτάνουν με τσάρτερ θα πληρώσουν μεταξύ 140 και 160 ευρώ, ενώ με μια τακτική πτήση για τη Θεσσαλονίκη το κόστος ανεβαίνει στα 220 - 250 ευρώ», επισημαίνει στον «ΑτΚ» ο πρόεδρος της ΕΞΧ, προσθέτοντας ότι πτήσεις τσάρτερ από Γερμανία σταμάτησαν να προσγειώνονται στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» από το 2007 - 2008.
Οσον αφορά την έλευση αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», η οποία επιδοτείται από φορείς της Θεσσαλονίκης, ο κ. Τάσιος επισημαίνει ότι «σίγουρα ωφέλησε στο να ανοιχτούν νέες αγορές (Ιταλία, Σκανδιναβία). Ωστόσο οι συγκεκριμένες αγορές απευθύνονταν ήδη στα νησιά, οπότε αυτή η ωφέλεια δε φάνηκε έντονα». Οπως ο ίδιος σημειώνει, «η low cost αεροπορική εταιρία είναι καλή, αλλά σε απόλυτα αναγνωρίσιμο τουριστικό προορισμό με ανταγωνιστικό πακέτο» και παραδέχεται ότι στη Χαλκιδική «δεν ήμασταν έτοιμοι να υποδεχτούμε μια τέτοια αλλαγή».
Σωτήριοι αποδείχθηκαν τόσο οι Βαλκάνιοι όσο και οι Ρώσοι και οι Ουκρανοί τουρίστες τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν για τις επιχειρήσεις του τουρισμού στα τρία «πόδια» της Χαλκιδικής, αφού, όπως καταδεικνύουν τα μέχρι στιγμής στοιχεία, οι Ελληνες φέτος δεν έκαναν διακοπές. Η πτώση από την ελληνική αγορά ξεπερνάει και το 50%!
Ετσι μόνον μπορεί να εξηγηθεί και το στιγμιότυπο που εκτυλίχθηκε περί τα τέλη Αυγούστου σε ξενοδοχείο, στη δεύτερη χερσόνησο της Χαλκιδικής, με μια ρεσεψιονίστ να υποδέχεται πελάτισσα καλωσορίζοντάς την σε ξένη γλώσσα. «Συγγνώμη, δεν μιλάτε ελληνικά;», ρώτησε απορημένη η 40χρονη Θεσσαλονικιά που πέρασε το κατώφλι του ξενοδοχείου για να αναζητήσει δωμάτιο. Η απάντηση που πήρε την άφησε άφωνη: «Βεβαίως και μιλάω. Απλά νόμιζα ότι ήσασταν πελάτισσα»! «Μα, πελάτισσα είμαι...»(!), ανταπάντησε η 40χρονη, που γρήγορα κατάλαβε πως στη συγκεκριμένη περιοχή οι ξενοδόχοι έβλεπαν αυτό το καλοκαίρι τους Ελληνες πελάτες με το… κιάλι.
Φέτος τη Χαλκιδική την έσωσε η βαλκανική αγορά, η Σερβία, τα Σκόπια, η Βουλγαρία, η Ρουμανία αλλά και η Πολωνία και η Τσεχία και βεβαίως σημαντική άνοδο παρουσίασαν οι αφίξεις τόσο από Ρωσία όσο και από Ουκρανία. Στον αντίποδα βρέθηκαν οι χώρες της Κεντροδυτικής Ευρώπης, με σημαντική μείωση να καταγράφεται από τη γερμανική αγορά (20%), ενώ στα χειρότερα επίπεδα διαμορφώθηκαν οι αφίξεις τουριστών από τη βρετανική αγορά.
Οδικός προορισμός
«Η Χαλκιδική είναι ο πρώτος οδικός τουριστικός προορισμός στην Ελλάδα κι όπως φαίνεται έπειτα από μια διετία - τριετία θα επιστρέψουμε στη δεκαετία του '80, τότε που η Χαλκιδική υποδεχόταν τουρίστες οι οποίοι ταξίδευαν με αυτοκίνητο», επισημαίνει στον «ΑτΚ» ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος.
Εδώ και περίπου μια δεκαετία η Χαλκιδική αποτελεί αγαπημένο προορισμό για τους Βαλκάνιους, ενώ σήμερα έρχεται και η ρωσική αγορά, προκειμένου να διαμορφώσει ένα διαφορετικό τουριστικό χάρτη για την περιοχή. Σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, σημαντική ήταν η αύξηση τουριστών -σε ποσοστό 20%-25% μεσοσταθμικά- από Ρωσία και Ουκρανία μέσω tour operators ελληνικών συμφερόντων, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στις συγκεκριμένες χώρες κι έχουν ήδη ζητήσει κράτηση για περισσότερα κρεβάτια για την επόμενη χρονιά. Την ίδια ώρα Ρώσοι επιχειρηματίες δεν αφήνουν ανεκμετάλλευτες τις ομορφιές της Χαλκιδικής και επενδύουν σ' αυτήν αγοράζοντας ξενοδοχεία και μετατρέποντάς τα σε πολυτελείς πεντάστερες μονάδες. Ηδη στη Νέα Σκιώνη ξενοδοχειακή μονάδα έχει περάσει στα χέρια ρωσικών συμφερόντων και έχει μετατραπεί σε πεντάστερη, δυναμικότητας 35 δωματίων, μια δεύτερη στη Ν. Ποτίδαια έχει αγοραστεί από το Νοέμβριο του 2011, ενώ μια τρίτη, στα Ψακούδια, βρίσκεται στο στάδιο της ολοκληρωτικής ανακαίνισης και, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπεται να λειτουργήσει την επόμενη σεζόν, έχοντας στο δυναμικό της 100 δωμάτια και κέντρο χαλάρωσης και ευεξίας.
Πάντως, σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις, το 2012 δείχνει να κλείνει για τη Χαλκιδική με μια μείωση της τάξης του 10%-12% σε σχέση με το 2011, ενώ ακόμη μεγαλύτερη -στο 15%- αναμένεται να είναι η μείωση στον τζίρο των ξενοδοχείων.
Ανταγωνιστικό προϊόν
Οι διαπραγματεύσεις για το 2013 ανάμεσα στους μεγάλους tour operator και τους ξενοδόχους έχουν ξεκινήσει από τις ήδη εκπτωτικές τιμές που είχαν πάρει για την τρέχουσα σεζόν, οι οποίες ήταν μειωμένες κατά 10% μεσοσταθμικά. «Αυτό δείχνει ότι το ξενοδοχειακό προϊόν της Χαλκιδικής θα είναι ανταγωνιστικό και για την επόμενη χρονιά», προσθέτει ο κ. Τάσιος.
Ανταγωνιστές της Χαλκιδικής είναι η Ρόδος, η Κρήτη και η Κως, όπου, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, παρατηρείται μεγάλη ανισότητα στο πακέτο. «Στην Κρήτη, για παράδειγμα, οι τουρίστες που φτάνουν με τσάρτερ θα πληρώσουν μεταξύ 140 και 160 ευρώ, ενώ με μια τακτική πτήση για τη Θεσσαλονίκη το κόστος ανεβαίνει στα 220 - 250 ευρώ», επισημαίνει στον «ΑτΚ» ο πρόεδρος της ΕΞΧ, προσθέτοντας ότι πτήσεις τσάρτερ από Γερμανία σταμάτησαν να προσγειώνονται στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» από το 2007 - 2008.
Οσον αφορά την έλευση αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», η οποία επιδοτείται από φορείς της Θεσσαλονίκης, ο κ. Τάσιος επισημαίνει ότι «σίγουρα ωφέλησε στο να ανοιχτούν νέες αγορές (Ιταλία, Σκανδιναβία). Ωστόσο οι συγκεκριμένες αγορές απευθύνονταν ήδη στα νησιά, οπότε αυτή η ωφέλεια δε φάνηκε έντονα». Οπως ο ίδιος σημειώνει, «η low cost αεροπορική εταιρία είναι καλή, αλλά σε απόλυτα αναγνωρίσιμο τουριστικό προορισμό με ανταγωνιστικό πακέτο» και παραδέχεται ότι στη Χαλκιδική «δεν ήμασταν έτοιμοι να υποδεχτούμε μια τέτοια αλλαγή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται ΟΛΑ αρκεί να μην είναι διαφημιστικά, δυσφημιστικά και να εμπίπτουν στις διατάξεις του Νόμου.